Aplikacja mobilna Facebook z trybem Dark Mode — wystartowały testy
Po wdrożeniu ciemnego trybu do aplikacji Messenger oraz Instagram, Facebook bierze się za głównego klienta społecznościówki. Pierwsi użytkownicy zgłaszają już możliwość aktywacji Dark Mode na swoich smartfonach. Jednakże Zuckerberg nie zamierza ograniczać się do urządzeń mobilnych. Tryb trafi również do przeglądarki.
Moda na Dark Mode ani myśli wyhamować. Kolejni gracze, kolejne aplikacje oraz kolejne usługi dołączają do swoich opcji możliwość aktywacji ciemnego trybu kolorystyki. Do niedawna byłem przeciwnikiem tegoż rozwiązania, ale powoli zaczynam się do niego przekonywać. Zachęcają mnie do tego sami twórcy. Weźmy takiego Facebooka, który poza Messengerem i Instagramem zamierza wdrożyć nowość do swojej głównej apki na smartfony z Androidem oraz iOS.
Facebook na smartfony z Dark Mode
Jednym z najnowszych trendów projektowania interfejsów aplikacji (mobilnych i przeglądarkowych) jest możliwość aktywacji ciemnej kolorystyki. Zamiast wszechobecnych jasnych elementów, kolorem dominującym staje się wtedy czerń lub ciemniejsze odcienie szarości. Pozwala to na wygodniejsze korzystanie z aplikacji w nocy, co, nie da się ukryć, oszczędza wzrok użytkownika. W przypadku ekranów typu OLED możemy mówić o pozytywnym wpływie trybu na czas pracy urządzenia na jednym ładowaniu akumulatora.
Teraz z zalet rzeczonego trybu będziemy mogli skorzystać w aplikacji Facebook na iPhone’ach i smartfonach z Androidem. Dobrze, może nie od razu. Aktualizacja, jak sądzę, w formie testowej, pojawia się na razie u losowych użytkowników. Niemniej, oznacza to, że prędzej czy później ficzer trafi do szerszego grona odbiorców. Miejmy nadzieję, że włodarze niebieskiego serwisu społecznościowego nie każą nam czekać dłużej niż pół roku. Jak wiadomo, Zuckerberg bywa w kwestii wdrożeń nieco „powolny”.